Eidolon

Forum » Om hjemmesiden » Grej databasen er åben

Grej databasen er åben (2009-12-26 01:04:50)
Thomas Mertz
Thomas Mertz
(2009-12-26 01:04:50)

Hvis du klikker på \"Grej\" nu, vil du opdage et nyt menupunkt i kolonnen til venstre. Derigennem finder du en formular hvormed du kan tilføje grej til databasen.

Der er stadig nogen ting der skal pudses af i forbindelse med udlåns-styring og des lige, så den del er ikke klar endnu, men alle jer der ligger inde med grej fra Eidolon opfordres hermed til at få det registreret i databasen. 

God fornøjelse.

EidoInternetGøgler
RE: Grej databasen er åben (2009-12-26 14:55:43)
Mads Havshøj Kristensen
Mads Havshøj Kristensen
(2009-12-26 14:55:43)

Du ved det sikkert godt, men man kan ikke se hvem der har grejet, så det er lidt svært at låne det. ;-)

Skal der ikke også være mulighed for at flytte grej, så når jeg låner hytteguiden ud til en, så kan man skrive at det er ham/hende der har den?

RE: Grej databasen er åben (2009-12-28 03:29:11)
Thomas Mertz
Thomas Mertz
(2009-12-28 03:29:11)

Jeps. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det ender med at fungere men jeg forestiller mig flg.:

1. Jeg vil gerne låne Hytteguiden. Derfor klikker jeg på \"Låne\" knappen (der ikke eksisterer endnu).
  2. Systemet sender automatisk en email til den der har Hytteguiden om at jeg vil låne den. Denne email inkludere et link modtageren kan klikke for at fortælle systemet at man har afleveret det specifikke stykke grej.
  3. Det trigger så en anden email der bliver sendt til vedkommende der ønsker at låne, der beder om at bekræfte at personen har modtaget genstanden man vil låne.
  4. Systemet opdaterer nu sig selv til at registrere hvem der har det specifikke grej.

Der er nogen drawbacks ved denne model, men jeg tænker at det er den bedste måde at håndtere hvem der har hvad.

Og denne model tager selvfølgelig ikke højde for at vi kan låne grej ud udenfor foreningen, samt det grej hvor vi tager et lille vedligeholdelsesgebyr (såsom netværksprinteren og infostanderne, for bare at nævne et hurtigt eksempel).

EidoInternetGøgler
RE: Grej databasen er åben (2009-12-28 03:40:22)
Thomas Mertz
Thomas Mertz
(2009-12-28 03:40:22)

UPS!

Jeg kan også konstatere at der er en dum fejl på den formular som tilføjer grej til databasen. Det fixer jeg når jeg kommer hjem.

EidoInternetGøgler